PENGIKUT MC2B

Isnin, April 22

TIPS PERLENGKAPAN BAYI YANG AKAN LAHIR




MC2B kali nie menaip entry mengenai TIPS2 PERLENGKAPAN BAYI YANG AKAN LAHIR tidak lama lagi. MC2B pun juga kena ambil tahu.Jom kita share sama2. 

Berikut ini beberapa Tips untuk membantu Anda mempersiapkan perlengkapan bayi untuk menyambut kedatangan bayi Anda di rumah. Segalanya akan menjadi lebih mudah jika Anda telah siap jauh sebelum kelahiran bayi Anda.


Belajar dari sumber yang tepat
Banyak buku bacaan yang bermanfaat yang boleh  membantu Anda untuk tetap rileks dengan bersantai membaca buku dan juga sekaligus membuat Anda bertambah pengetahuannya untuk menghadapi persalinan dan tahu apa-apa saja yang Anda akan hadapi dan apa yang akan Anda perlukan.
Siapkan rumah Anda untuk bayi Anda
Persiapkan ruang tidur serta tempat untuk menyimpan pakaian dan perlengkapan bayi.

Siapkan perlengkapan Bayi dan Ibu yang diperlukan pada saat persalinan
Perlu dipersiapkan menjelang kelahiran beberapa perlengkapan bayi dan Ibu untuk dibawa ke Hospital/ tempat persalinan lainnya pada saat melahirkan. Siapkan 1 tas yang berisi perlengkapan yang diperlukan tersebut sehingga pada saatnya Anda pergi ke Hospital untuk melahirkan, Anda atau orang di sekitar Anda tidak perlu gelabah atau sibuk mempersiapkan lagi barang-barang apa saja yang mau dibawa ke Hospital.

Membeli perlengkapan bayi yang paling utama
Ada beberapa cara untuk berhemat dalam memenuhi keperluan perlengkapan bayi. Membeli sekaligus keperluan perlengkapan bayi dalam jumlah banyak untuk mendapatkan diskaun salah satunya. Beberapa item seperti Pampers contohnya, kita boleh mengambil kira sesuai dengan keperluan kita, apakah kita membeli Pampers yang boleh dicuci kembali (washable cloth diaper) ataukah sebaiknya kita membeli yang sekali pakai saja (disspossable diaper), tergantung bagaimana pertimbangan kita kita boleh mengambil kira mana yang lebih jimat (baca juga artikel panduan memilih diaper). Selain itu yang pasti adalah utamakan terlebih dahulu keperluan perlengkapan bayi  yang diperlukan.
Jangan lupa juga untuk bukan hanya membeli dan disimpan, tapi persiapkan terlebih dahulu untuk siap dipakai, yang perlu di cuci, cucilah terlebih dahulu dan simpan dengan baik agar siap langsung dipergunakan pada waktunya.

glitter-graphics.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan