PENGIKUT MC2B

Selasa, September 3

KESAN OPERATE BAGI UMI

Assalamualaikum.......
hari nie 03/09/2013 @ 0830 hrs ibu ada temujanji dengan Doktor....seperti biasa Umi sentiasa suruh ibu update wasap supaya Umi tau perkembangan Ibu dan anak Umi.

Jam 1144 hrs Umi terima mesej dari Tpon ibu bgtau Doctor suh g spital arini..scan lg skali kt sn,kalau Doktor bagitau ok,,,buleh balik,kalu xok Ibu akan tahan di wad.


Bila Ibu dah jumpa Doktor di Hospital Besar KL
Doktor bgtau MUHAMMAD LUTH MIKHAIL naik 3.8 dh,,tp ukurlilit perut lebih dh takut la kalu bran0k tersgkut bahu.



Umi mula cuak,,,,,tak tahu apa yg Umi nak buat.mcm Umi pulak yang nak beranak lagaknya....



Jam entah kul bape,,,,Ibu call Umi bgtau Ibu akan di Operate hari nie...banyak kali Umi tanya.betul ke?? betul ke?? sebab Ibu selalu buat lawak dengan Umi.supaya Umi lagi cuak.tapi Umi pasti Ibu tak buat lawak kali nie.




Umi tpon nenek,tpon abah bgtau....Umi call Ibu selepas tue,,,,tiada jawapan...bertambah lagi cuak Umi. hantar mesej tak di balas.....dah operate ke apa ke!!! mcm2 dalam kepala otak Umi.




akhirnya Umi berserah,,,,dan banyak2 berdoa supaya Ibu dan Anak Umi selamat di bedah....walau hakikatnya ati Umi tak tenteram dibuatnya...tengok tv tak kusyuk mana dah...adoiiiiiii laaaaa....


DOA MEMOHON KEMUDAHAN

اللَّهُمَّ لاَ سَهْلَ إِلاَّ مَا جَعَلْتَهُ سَهْلاً وَأَنْتَ تَجْعَلُ الحَزْنَ إِذَا شِئْتَ سَهْلاً

“Allahumma laa sahla illa maa ja’altahu sahlaa, wa anta taj’alul hazna idza syi’ta sahlaa”

"Ya Allah, tidak ada kemudahan kecuali yang Engkau buat mudah. Dan engkau menjadikan kesedihan (kesulitan), jika Engkau kehendaki pasti akan menjadi mudah"

DOA DIPERMUDAHKAN SEGALA URUSAN

رَبَّنَا ءَاتِنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا

Robbanaa aatinaa minladunka rohmataw wahayya lanaa min amrinaa rosyada

“Wahai Tuhan kami berikanlah rahmat kepada kami dari sisi-Mu dan sempurnakanlah bagi kami petunjuk yang lurus dalam urusan kami (ini)”. (Q.S. Al-kahfi : 10)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan